Mgr. Lenka Maňkovská
speciální pedagog - logoped, surdoped
Absolventka Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, obor Speciální pedagogika (logopedie, surdopedie), hudební výchova se zaměřením na vzdělávání.
Další odborná příprava:
Proškolení odborníků SPC pro potřeby uzpůsobení podmínek pro konání maturitní zkoušky u žáků s SVP (zaměření na žáky s NKS)
Metodická podpora: školská legislativa v praxi - Právní předpisy pro školský poradenský systém
Účast na vzdělávací akci – Pražský logopedický den 201
Orientační logopedické vyšetření
Jak správně přistupovat k dítěti s koktavostí
Jak nejlépe přistupovat k dítěti s vývojovou dysfázií
Podpora komunikace u neverbálních dětí
Diagnostika školní připravenosti, varianta pro školská poradenská pracoviště
Dětský autismus a těžká vývojová dysfázie
Nabídka služeb speciálně pedagogické - logopedické péče:
- orientační logopedické vyšetření a depistáž poruch komunikace
- individuální speciálně pedagogická diagnostika u žáků s narušenou komunikační schopností pro účely stanovení podpůrných opatření a v případě potřeby i zpracování návrhů na vzdělávání žáka ve třídě zřízené pro žáky s vadami řeči a potřebou využívání náhradních komunikačních systémů
- individuální logopedická diagnostika
- stanovování podpůrných opatření pro účely vzdělávání žáků
- stanovování logopedických intervenčních postupů a programů pro účely rozvoje komunikačních dovedností
- provádění logopedických intervenčních postupů, zejména stimulačních, edukačních a reedukačních
- podpora senzomotorického, kognitivního a sociálního rozvoje k vytváření primárních školních dovedností a k prevenci vzniku specifických poruch učení
- provádění kontrolních speciálně pedagogických a logopedických vyšetření
- metodické vedení pedagogických pracovníků škol při zajišťování podmínek ve vzdělávání s narušenou komunikační schopností
- metodické vedení pedagogických pracovníků při zajišťování školních programů primární logopedické prevence
- poskytování logopedické péče žákům s narušenou komunikační schopností vzdělávaným v inkluzivních podmínkách, kterým centrum stanovilo podpůrná opatření, včetně žáků, kteří nevyžadují úpravy vzdělávacího programu
- metodická podpora zákonným zástupcům žáků s vadou řeči
- zpracování a vedení záznamů o individuální logopedické péči
- tvorba didaktických a metodických materiálů pro rozvoj komunikace, tvorba pracovních listů
- spolupráce s dalšími poradenskými zařízeními a jinými odborníky
- zprostředkování kontaktů na další odborná pracoviště (PPP, SVP, odborní lékaři apod.)
- doporučení/zapůjčování metodických materiálů, odborné literatury, rehabilitačních a kompenzačních pomůcek
- zpracování zpráv a odborných doporučení
- vedení dokumentace centra