Mgr. et Mgr. Martina Nováčková

speciální pedagog - logoped, surdoped, krajský koordinátor logopedické péče 

Absolventka Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, obor Speciální pedagogika (logopedie, surdopedie), Učitelství německého jazyka a literatury pro ZŠ

Absolventka Fakulty sportovních studií, obor Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy


Další odborná příprava:

Specializační studium pro přípravu školských logopedů – zahájeno 3/2024

Diagnostika gramotnostních dovedností pro žáky 6. až 9. ročníků ZŠ

Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí s těžkou sluchovou vadou

Školská legislativa pro školský poradenský systém

Diagnostika fonologických schopností pro děti předškolního a raného školního věku

Žák s potřebou podpůrných opatření v běžné ZŠ

Screening poruch autistického spektra

Diagnostika poruch autistického spektra CAST a CARS

Diagnostika specifických poruch učení u adolescentů a dospělých

Proškolení odborníků SPC pro potřeby uzpůsobení podmínek pro konání maturitní zkoušky u žáků se SVP (sluchové postižení)

Základy komunikace s vizuální podporou u dětí s PAS

Terapie orální pozice I., II.

Diferenciální diagnostika neurovývojových poruch s důrazem na diagnostiku poruch autistického spektra

Dítě s Aspergerových syndromem a vysocefunkčním autismem

Praktické využití dotykových tabletů pro alternativní komunikaci a logopedii

Využití dotykových tabletů pro vzdělávání dětí se SVP


Nabídka služeb speciálně pedagogické - logopedické péče: 

  • orientační logopedické vyšetření a depistáž poruch komunikace
  • individuální speciálně pedagogická diagnostika u žáků s narušenou komunikační schopností a u žáků se sluchovým postižením pro účely stanovení podpůrných opatření a v případě potřeby i zpracování návrhů na vzdělávání žáka ve třídě zřízené pro žáky s vadami řeči/pro žáky se sluchovým postižením a potřebou využívání náhradních komunikačních systémů
  • individuální logopedická diagnostika 
  • stanovování podpůrných opatření pro účely vzdělávání žáků 
  • stanovování logopedických intervenčních postupů a programů pro účely rozvoje komunikačních dovedností 
  • provádění logopedických intervenčních postupů, zejména stimulačních, edukačních a reedukačních 
  • podpora senzomotorického, kognitivního a sociálního rozvoje k vytváření primárních školních dovedností a k prevenci vzniku specifických poruch učení 
  • provádění kontrolních speciálně pedagogických a logopedických vyšetření 
  • metodické vedení pedagogických pracovníků škol při zajišťování podmínek ve vzdělávání s narušenou komunikační schopností
  • metodické vedení pedagogických pracovníků při zajišťování školních programů primární logopedické prevence 
  • poskytování logopedické péče žákům s narušenou komunikační schopností vzdělávaným v inkluzivních podmínkách, kterým centrum stanovilo podpůrná opatření, včetně žáků, kteří nevyžadují úpravy vzdělávacího programu •metodická podpora zákonným zástupcům žáků s vadou řeči 
  • zpracování a vedení záznamů o individuální logopedické péči 
  • tvorba didaktických a metodických materiálů pro rozvoj komunikace, tvorba pracovních listů 
  • spolupráce s dalšími poradenskými zařízeními a jinými odborníky 
  • zprostředkování kontaktů na další odborná pracoviště (PPP, SVP, odborní lékaři apod.) 
  • doporučení/zapůjčování metodických materiálů, odborné literatury, rehabilitačních a kompenzačních pomůcek 
  • zpracování zpráv a odborných doporučení 
  • vedení dokumentace centra