Mgr. et Mgr. Martina Nováčková
speciální pedagog - logoped, surdoped, krajský koordinátor logopedické péče
Absolventka Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, obor Speciální pedagogika (logopedie, surdopedie), Učitelství německého jazyka a literatury pro ZŠ
Absolventka Fakulty sportovních studií, obor Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy
Další odborná příprava:
Specializační studium pro přípravu školských logopedů – zahájeno 3/2024
Diagnostika gramotnostních dovedností pro žáky 6. až 9. ročníků ZŠ
Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí s těžkou sluchovou vadou
Školská legislativa pro školský poradenský systém
Diagnostika fonologických schopností pro děti předškolního a raného školního věku
Žák s potřebou podpůrných opatření v běžné ZŠ
Screening poruch autistického spektra
Diagnostika poruch autistického spektra CAST a CARS
Diagnostika specifických poruch učení u adolescentů a dospělých
Proškolení odborníků SPC pro potřeby uzpůsobení podmínek pro konání maturitní zkoušky u žáků se SVP (sluchové postižení)
Základy komunikace s vizuální podporou u dětí s PAS
Terapie orální pozice I., II.
Diferenciální diagnostika neurovývojových poruch s důrazem na diagnostiku poruch autistického spektra
Dítě s Aspergerových syndromem a vysocefunkčním autismem
Praktické využití dotykových tabletů pro alternativní komunikaci a logopedii
Využití dotykových tabletů pro vzdělávání dětí se SVP
Nabídka služeb speciálně pedagogické - logopedické péče:
- orientační logopedické vyšetření a depistáž poruch komunikace
- individuální speciálně pedagogická diagnostika u žáků s narušenou komunikační schopností a u žáků se sluchovým postižením pro účely stanovení podpůrných opatření a v případě potřeby i zpracování návrhů na vzdělávání žáka ve třídě zřízené pro žáky s vadami řeči/pro žáky se sluchovým postižením a potřebou využívání náhradních komunikačních systémů
- individuální logopedická diagnostika
- stanovování podpůrných opatření pro účely vzdělávání žáků
- stanovování logopedických intervenčních postupů a programů pro účely rozvoje komunikačních dovedností
- provádění logopedických intervenčních postupů, zejména stimulačních, edukačních a reedukačních
- podpora senzomotorického, kognitivního a sociálního rozvoje k vytváření primárních školních dovedností a k prevenci vzniku specifických poruch učení
- provádění kontrolních speciálně pedagogických a logopedických vyšetření
- metodické vedení pedagogických pracovníků škol při zajišťování podmínek ve vzdělávání s narušenou komunikační schopností
- metodické vedení pedagogických pracovníků při zajišťování školních programů primární logopedické prevence
- poskytování logopedické péče žákům s narušenou komunikační schopností vzdělávaným v inkluzivních podmínkách, kterým centrum stanovilo podpůrná opatření, včetně žáků, kteří nevyžadují úpravy vzdělávacího programu •metodická podpora zákonným zástupcům žáků s vadou řeči
- zpracování a vedení záznamů o individuální logopedické péči
- tvorba didaktických a metodických materiálů pro rozvoj komunikace, tvorba pracovních listů
- spolupráce s dalšími poradenskými zařízeními a jinými odborníky
- zprostředkování kontaktů na další odborná pracoviště (PPP, SVP, odborní lékaři apod.)
- doporučení/zapůjčování metodických materiálů, odborné literatury, rehabilitačních a kompenzačních pomůcek
- zpracování zpráv a odborných doporučení
- vedení dokumentace centra