Mgr. et Mgr. Kateřina Dvořáková
psycholožka
Absolventka pětiletého jednooborového studia psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze.
Absolventka bakalářského a následně magisterského studijního programu Sociální politika a sociální práce na Univerzitě v Hradci Králové.
Maminka tří dětí.
Další odborná příprava:
Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením – II.
Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením I.
Posuzovací škála dětského autismu CARS 2
Sandplay – Základní kurz pro práci s pískovištěm
Diagnostika schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní, varianta pro školská poradenská zařízení s rozšířeným rozborem psychometrických vlastností testu
Signály SPU na počátku školní docházky
Lateralita a její vliv na školní výkonnost
Kurz seznamující s užíváním testu SON-R 2,5-7
The intelliegence and development scales (IDS)
Výcvik v práci s WISC-III
Diagnostika školní připravenosti, varianta pro školská poradenská zařízení
Diagnostika inteligence dětí
Vzdělávací aplikace testu WISC-III
Kurz pro začínající pracovníky speciálně pedagogických center
Úvod do krizové intervence u dětí a dospívajících
Základní principy terapeutické hry
Sociálně psychologický výcvik
Speciální techniky v práci s nezletilými dětmi žijícími v prostředí násilí a v práci s jejich rodiči
Edukativní rodičovská terapie, adleriánský přístup
Kids´skills – přístup zaměřený na řešení při práci s dětmi, rodiči a komunitou
Základy krizové intervence tváří v tvář
Choreografie rozhovoru aneb Rozhovor je cesta ke změně
Nabídka služeb psychologické péče:
- depistáž osob se speciálními vzdělávacími potřebami
- psychologická diagnostika dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
- posouzení školní zralosti u předškolních dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, návrh na odklad školní docházky
- poradenství při zařazování dětí do vhodných škol nebo zařízení
- pomoc při nastavení podpůrných opatření dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami do MŠ, ZŠ, SŠ
- kariérové poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- konzultace s pedagogy, rodiči, ostatními odbornými pracovníky
- metodická podpora školám
- spolupráce s pedagogy při vypracování individuálních vzdělávacích plánů
- poradenství v oblasti řešení výchovných problémů
- psychologické vedení (nácvik sociálních dovedností, relaxační techniky)
- individuální vedení předškolních dětí se zaměřením na všestranný rozvoj předškolních dovedností
- krizová intervence
- spolupráce s dalšími poradenskými zařízeními a jinými odborníky
- zprostředkování kontaktů na další odborná pracoviště (PPP, SVP, odborní lékaři apod.)
- zpracování odborných zpráv z vyšetření a doporučení
- zpracování vyjádření pro odborné lékaře
- vedení dokumentace související s činností centra
- doporučování odborné literatury, pomůcek
- vedení stážistů